Nyheter | DinBox

23
Feb

Porttelefonen TP510 i detalj

Vår utvecklingschef Anders Årman berättar om vilka delar som ingår i den nya porttelefonen TP510 och varför den är ett smart och prismässigt bra alternativ.

Porttelefonen är alltså en modulär IP-porttelefon som består av en 5-tums pekskärm som visar boenderegister, en högtalarenhet och en beröringsfri läsarenhet som stödjer samtliga RFID-tekniker på marknaden. Porttelefonen ansluts till vår universella centralenhet DCU 2, och båda enheterna administreras enkelt från vår molntjänst.

17
Feb

Porttelefon efter behov – TP510

Vår nya porttelefon TP510 är modulär och består av touchskärm, RFID-läsare och högtalare. Allt för att den ska vara så funktionell och flexibel som möjligt. Läs mer om det tekniska här.

25
Jan

Uppdaterad bokning

Vi har uppdaterat Dinbox bokning och gjort det ännu enklare att boka till exempel tvättstuga oavsett om du använder dator, surfplatta eller telefon. Daniel Gren, UX designer, berättar mer.

 

11
Jan

DCU-2 i detalj!

Leveranserna av vår nya centralenhet DCU-2 pågår för fullt. Lyssna och titta när vår utvecklingschef Anders Årman berättar om funktioner och finesser i detalj.

22
Dec

God Jul och Gott Nytt År!

Från oss alla på Dinbox till er alla – en God Jul och ett riktigt Gott Nytt År!

Vi har öppet som vanligt under mellandagarna och ni är som vanligt välkomna att höra av er!

 Årets julklapp för oss som jobbar här blev 12 getter till Barnmissionen som vi hoppas kan göra åtminstone lite skillnad för dem som behöver.

8
Dec

Servicefacket – säkert och smidigt

Våra fastighetsboxar är inte bara ett smidigt sätt att få posten på – även lite större paket kan levereras direkt in i huset. Kolla in filmen där Adrian visar hur det fungerar.

5
Dec

Litet system med stora fördelar

Bostadsrättsföreningen Soltunet är en oas i Bromma utanför Stockholm. På den grönskande innergården finns boulebana, lekplatser, sittgrupper och grill. Och två gårdshus med bland annat bastu och tvättstuga med boknings- och passersystem från Dinbox.

För att göra det enklare för de boende att utnyttja tvättstugan har Brf Soltunet alltså satsat på ett digitalt boknings- och passersystem från Dinbox. Det är ett av de minsta systemen i drift med två passerläsare och en digital informationstavla men funktionen är desto större:

”Nio av tio boende har tagit till sig lösningen och vi ser att tvättstugan utnyttjas på ett bättre sätt nu”, säger Anja Jonsson, sekreterare i styrelsen. ”Vi hade några utmaningar vid uppstart men vi har aldrig ångrat att vi satsade digitalt – fördelarna överväger helt klart.”

Wallpad för bokning hos Brf Soltunet

För att få tillgång till tvättstugan kan de boende antingen boka direkt på den digitala informationstavlan, Wallpad, med hjälp av sin tagg eller göra en bokning via internet. Den bokningen sker via bokningsregistret.se som är en kostnadsfri tjänst som ingår vid köp av bokningssystem från Dinbox. I båda fallen gäller bokningen för tre timmar och går att göra max en gång i veckan.

”Det var viktigt för oss att sätta gränser för bokningen så att tiderna fördelas så rättvist som möjligt”, säger Anja Jonsson. ”Däremot har vi fått justera tiden för in- och utpassering. Det visade sig att det var svårt att få alla att passa tiden exakt så vi har lagt in några extra minuter före och efter tiden för bokning. Allas klockor går ju inte likadant”, konstaterar Anja.

soltunet-tvattstuga-interior

Läs mer om Brf Soltunet

10
Nov

Dinbox på BostadsrättsMässan i Göteborg 11 – 12 november

massbild-gbg-brf16
Om du besöker Bostadsrättsmässan i Göteborg 11 – 12 november kan du träffa oss i monter B01:32. Kom förbi och prata smarta fastigheter med våra duktiga säljare Jens Åkesson och Niklas Girvall och få ett bra erbjudande! Du som är där på lördag har också chansen att se och höra Niklas på Inspirationsscenen kl. 12.00! Läs mer och registrera dig för fri entré till mässan på https://goo.gl/a164uo

3
Nov

Skydd2016 – trender och erfarenheter från Nordens största mötesplats för säkerhet, brand och räddning

skydd2016web

Årets Skyddsmässa är slut och vi på Dinbox vill tacka alla nya och gamla kunder och kollegor som besökte oss i vår monter. Det blev tre intensiva och lärorika dagar som gav idéer och inspiration för framtiden.

Smarta städer

Ett av mässans teman var smarta städer och seminariesatsningen Smart City drog stor publik till föreläsningarna om hur säkerhetsbranschen kan bidra till säker och hållbar utveckling av uppkopplade städer och fastigheter.

– Det känns bra att branschen äntligen tar de här frågorna på allvar säger Olle Årman vd, Dinbox. Jag har sett hur inställningen till uppkopplade system gått från att man inte alls vill ha dem till en ganska naiv inställning till de utmaningar och risker som finns när man börjar arbeta molnbaserat. Eftersom vi hela tiden arbetat uppkopplat så är det klart att vi arbetar aktivt med frågorna om säkerhet och integritet men det är mycket positivt att det nu finns en mer utbredd medvetenhet.

Prisvärda passersystem

Vid sidan av de övergripande diskussionerna om utmaningarna med ett uppkopplat samhälle var intresset stort också för de lösningar som finns redan idag. Martin Spjuth, försäljningschef för system på Dinbox stod på plats alla dagar i montern och hade fullt upp:

– Det var en strid ström av besökare hela tiden med en rejäl topp på onsdagen. Många ville veta mer om digitala och uppkopplade system. Passersystem, tvättstugebokning, fastighetsboxar och så vidare. Det är kul att intresset är så stort, även från konkurrenternas sida. Och det är extra roligt när vi kommer till kostnadsbiten. Att våra produkter är så prisvärda kommer som en överraskning för många när de fått höra alla fördelar!

Tekniska trender

Jens Åkesson, regionansvarig Väst, utnyttjade mässdagarna till att titta närmare på tekniken bakom lösningarna:

– Jag kan se en stark utveckling mot PoE (power over ethernet) för de olika komponenterna. Fördelarna är stora och jag tror vi kommer att se fler sådana lösningar i branschen. En annan trend är produkter med inbyggda sensorer och där har vi bara sett början av något riktigt stort. Möjligheterna att hämta in data och skapa behovsanpassad styrning med hjälp av sensorer är självklart i nästa generations system som till exempel vår centralenhet DCU-2.

Mer mässor

Erfarenheterna från Skydd2016 var som sagt väldigt goda och snart är det dags för nästa mässa:

– Nu vänder vi oss till en annan publik under Bostadsrättsmässan i Göteborg 11 – 12 november, säger Sebastian Oderstedt, försäljningschef. Där möter vi föreningar som vill förenkla förvaltningen och skapa en bättre boendeupplevelse utan att förstöra ekonomin.

Förutom en monter med demonstration av systemen kommer Niklas Girvall, regionansvarig Syd, att hålla en inspirationsföreläsning:

– Möjligheterna med uppkopplade system är så stora för bostadsrättsföreningar idag samtidigt som tröskeln aldrig varit lägre för att satsa så jag vill hjälpa dem som fortfarande tror att det handlar om jätteinvesteringar. Det blir en halvtimme med inspirerande exempel på digitala system och framförallt handfasta råd om hur det går till att skapa en smart, uppkopplad fastighet, avslutar Niklas Girvall.

27
Okt

Nu får vi ny logotyp!

Nu är det dags. Det som alla företag drar sig från att göra: byta från en gammal trotjänare till något nytt och oprövat. Men Dinbox får en ny logotyp.

– Det har mycket med att göra med vilket företag vi har utvecklats till. Dinbox växer och tar sig in på nya marknader, och vi vill att logotypen ska representera både företag och vi som arbetar här, säger Olle Årman, VD.

I och med logotypbytet ändras också namnet från DinBox till Dinbox.

– Med ”DinBox” och vår stålgrå logotyp hade vi fokus på fastighetsboxar och posthantering, en marknad vi har fått en stadig majoritet i. Nu går vi in i ett digitalt skede, blir Dinbox, och satsar på uppkopplade produkter i hela fastigheten, fortsätter Olle Årman.

Utöver en mer tydligt grafisk profilering finns det praktiska fördelar med ett logotypbyte.

– Den gamla logotypen var inte anpassad för ett digitalt klimat, säger Felix Janson, marknadsansvarig. Vi måste kunna anpassa oss i de alla de situationer som börjat dyka upp, inte minst i applikationer och online. Nu har vi en logotyp som fungerar lika bra i skärmen på en telefon som på en husvägg.

– Att byta logotyp är alltid ett knepigt arbete. Man vill ju självklart behålla relationen till sina kunder, och allt det som varumärket står för, men samtidigt uppdatera så mycket man kan när man ändå är igång, säger Felix Janson. Vi tog i rejält den här gången och bytte helt och hållet, men är säkra på att våra kunder kommer känna igen oss – inte minst på grund av att våra värderingar, medarbetare och produkter är desamma som alltid.

logotyper-01

Gamla och nya logotypen

För mer information eller kontakt

Felix Janson
Marknadsansvarig
felix.janson@dinbox.se

Få en gratis offert idag! Vi löser kontakten med återförsäljaren

Fyll i vad du är på jakt efter, så ser vi till att lösa prisuppgifter på både produkter och installation från en återförsäljare - enklare blir det inte