Om Dinbox
Sommaren 2020 införlivades Dinbox med RCO. Gemensamt för bolagen i RCO Group är att de utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom digitala lås- och säkerhetssystem. RCO Group ingår i sin tur i Novax-familjen som ett av bolagen inom området teknisk säkerhet. Novax, som är Axel Johnsson-gruppens investeringsbolag, bidrar positivt till RCO Groups utveckling, men även till utvecklingen i de samhällen vi lever och verkar i.
Dinbox är ett molnbaserat system och är Nordens största leverantör av fastighetsboxar. Vi är väldigt stolta över att idag ha lösningar och teknik som fungerar för alla typer av bostadsrätter samt mindre förvaltningar – analoga som digitala. Med våra egna system, eller integrerade med andras. Dinbox är grundat 2007 och började försäljningen av fastighetsboxar samma år. 2014 lanserade vi den första digitala boxen och resten är historia. Som Nordens ledande leverantör av fastighetsboxar har vi idag sålt över 500 000 boxfack och våra produkter finns även utplacerade på fler än 25 000 olika adresser runt om i Sverige.
Vi designar, utvecklar och tillverkar smarta helhetslösningar för trapphus och byggnader. Vi ger människor en smidigare boendeupplevelse.
En genomgående god kvalitet
Dinbox tillverkar fastighetsboxar, skåp samt digitala fastighetslösningar. Vårt mål är att uppnå genomgående god kvalitet genom att vara lyhörda mot våra kunder, kontinuerligt sträva mot förbättring avseende såväl service och kvalitetsprocesser som miljöaspekter och produktkvalitet samt genom att vara marknadsledande i de marknadssegment där vi verkar.
En ständig vilja att förbättras
Ordet kvalitet förknippas ofta med en bra produkt, men kvalitet för oss innebär så mycket mer. Det handlar om att ha kontroll över samt ständigt förbättra bolagets processer från första kontakten med dig som kund, genom beställning, intern hantering, produktion, logistik och lagerhantering till en slutlig leverans av den bästa produkten som du kan finna på marknaden.
RCOs kvalitet- och miljöarbete
RCO arbetar mycket med att miljöanpassa verksamheten. Vi uppfyller miljölagstiftningens krav och har utöver detta vidtagit åtgärder för långtgående miljöanpassning. Källsortering och återvinning är självklara sysslor i vår vardag och vi ser naturligtvis till att miljöfarligt avfall tas om hand på rätt sätt.
Vi har väl genomtänkta rutiner för att utreda och bedöma leverantörernas miljöpåverkan vilket är en början till miljöanpassade inköp. Vi har även genomfört energibesparande åtgärder och försöker ytterligare få ner vår energiförbrukning.
ISO-certifiering
ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem. Du hittar certifikatet här.
Miljöpolicy – Smarta och hållbara
RCO Security AB utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom passer och
säkerhetssystem. Vårt erbjudande karaktäriseras av god kvalitet, hög tillgänglighet och
innovation. Vi erbjuder smarta och säkra lösningar för en trygg och smidig vardag.
Vi jobbar smart, hållbart och med omtanke om oss själva och vår omvärld. Vi tänker
långsiktigt och värnar om våra resurser och en balans i livet.
Eftersom att Dinbox införlivats i RCO följer Dinbox nu det kvalitet och miljöarbete som är satt för RCO Security AB. Här hittar du vår miljöpolicy samt miljövarudeklaration.
Följande principer skall styra RCOs arbete
- Miljöhänsyn beaktas i varje beslut och på alla nivåer i organisationen, samt vara en
- Ledningen verkar för att samtliga medarbetare stödjer, upprätthåller och utbildas, samt
- Följa gällande miljölagstiftning samt andra regler och krav, allt i syfte för att förbättra
- Produkter konstrueras, produceras och underhålls för att säkerställa minimal
- Allt avfall källsorteras och överlämnas till kompetenta entreprenörer för återvinning,
- Effektivisera interna och externa transporter
- Minimera energianvändningen
- Förhindra föroreningar
- Miljöanpassade inköp
- Ständiga förbättringar
Aktuell information om RCO och Dinbox miljöpolicy hittar du alltid på rco.se.
Vår kvalitetspolicy
Vi strävar efter ständig utveckling och förbättring av hållbara produkter och tjänster med fokus på kundens behov och förväntningar. I enlighet med ställda lagar och krav arbetar vi på ett smart och tillförlitligt sätt för att utveckla de bästa lösningarna.
Detta uppnår vi genom:
– Innovation
– Lyhördhet
– Noggrannhet och pålitlighet
– Rätt kompetens
– Kontinuerlig uppföljning av nyckeltal för att öka kundnöjdheten genom bland annat mäta produktkvalitet och arbeta aktivt med referensgrupper
Likt miljöpolicyn hittar du alltid den senaste versionen av kvalitetspolicyn här.
Kvalitet på produktion och produkt
+
–
Metod : genom att kontinuerligt bevaka, utvärdera och testa produktionen kan kvalitet säkerställas. Genom att i samarbete med kunden kontinuerligt vidareutveckla produkten säkerställs att utbudet motsvarar efterfrågan från kunden.
Kvalitet på leverans och montering
+
–
Metod : genom att kontinuerligt testa och vidareutveckla distributionen kan kvaliteten på leverans säkerställas. Genom att tillhandahålla samt utvärdera monteringen säkerställs kvaliteten på denna.
Kvalitet på kontakter med kunden; innan, under och efter försäljning
+
–
Metod : genom att utbilda medarbetare i kommunikation samt analysera och föra en kontinuerlig dialog med kunden kan kvaliteten på kontakter innan och under försäljning säkerställas.
Kvalitet på leverantörer
+
–
Metod : genom en noggrann urvalsprocess samt en kontinuerlig bevakning och utvärdering kan kvaliteten på leverantörer säkerställas.
Dinbox leverantörskrav
För oss har det alltid varit viktigt med ett nära samarbete med våra globala leverantörer. För att bli ännu tydligare har vi skapat Dinbox Code of Conduct (uppförandekod) – vår policy som anger lägsta accepterade standard vad gäller arbetsförhållanden hos våra leverantörer. Uppförandekoden reglerar all produktion och även leverantörers underleverantörer.
Vi hjälper dig med offert
Hör av dig till oss så sätter vi ihop en offert efter dina behov
Nordens ledande leverantör av fastighetsboxar
500 000+
Antal boxfack
25 000+
Antal adresser
2007
Första boxen