Dinbox förser marknaden med lösningar för den smarta fastigheten. Vi utvecklar ständigt nya funktioner för en effektivare fastighetsförvaltning och tydligare kommunikation för de boende i våra kunders fastigheter. Intresset för våra digitala produkter och tjänster ökar just nu kraftigt och vi söker därför en inköpare som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss.
Om tjänsten
Som inköpare hos Dinbox kommer du att ansvara för hela inköpsprocessen. Du kommer att ha daglig kontakt med våra leverantörer och sköta beställningar, utveckla inköpsrutiner, arbeta i vårt affärssystem med artikel- och produktstrukturer samt ansvara för leverans och leveransprecision. Rollen innebär ett nära samarbete med övriga kollegor, i synnerhet säljavdelning och konstruktör. Våra leverantörer finns i Kina och resor dit kan förekomma.
Om dig
Vi tror att du som söker är driven, självgående och ansvarstagande. Du är analytiskt lagd och en van Excel-användare med mycket goda matematiska färdigheter. Du har en god kommunikativ förmåga och arbetar noggrant och strukturerat. Vi tror att du hela tiden vill utvecklas och påtalar möjligheter för förbättring. Du vill ha en bred och utvecklande roll med stor möjlighet att påverka flöden och arbetssätt.
Kvalifikationer
•Examen från relevant utbildning på högskola eller universitet
•Goda kunskaper i Excel
•Tidigare erfarenhet från liknande arbete
•Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
•Meriterande om du tidigare arbetat i Visma Business
Vi erbjuder dig
Det är viktigt för oss att du känner dig uppskattad och välbehandlad hos oss.
Ditt välmående är nyckeln till vår fortsatta framgång och därför har skapat en arbetsmiljö där:
•Du kan kombinera jobb och fritid; flexibla arbetstider med eget ansvar.
•Du kan vara med och påverka. Vi involverar dig i hela arbetsprocessen, från idé till slutprodukt, oavsett roll.
•Du arbetar med härliga och kunniga personer som har ett gemensamt driv; att utveckla företaget.
•Arbetsuppgifterna är varierande. Om du vill, kan du växa och ta nya roller i takt med att vi växer.
Vi är i ständig utveckling, och det kommer du också vara om du jobbar hos oss. När du börjar får du en introduktion av företaget och våra värderingar, som ska fungera som ett ramverk i ditt arbete.
Ansökan och kontakt
Anställningen avser en heltidsanställning med placering på vårt huvudkontor vid Odenplan i Stockholm, start omgående eller snarast möjligt. Intervjuer sker löpande och vi rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Märk mailet med rubriken ”Inköpare”. Vi tar gärna emot CV, personligt brev samt betyg från relevant utbildning.
För ansökan och frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Magdalena Sevelin, 0709-830 800, magdalena.sevelin@dinbox.se