Nu är det dags. Det som alla företag drar sig från att göra: byta från en gammal trotjänare till något nytt och oprövat. Men Dinbox får en ny logotyp.
– Det har mycket med att göra med vilket företag vi har utvecklats till. Dinbox växer och tar sig in på nya marknader, och vi vill att logotypen ska representera både företag och vi som arbetar här, säger Olle Årman, VD.
I och med logotypbytet ändras också namnet från DinBox till Dinbox.
– Med “DinBox” och vår stålgrå logotyp hade vi fokus på fastighetsboxar och posthantering, en marknad vi har fått en stadig majoritet i. Nu går vi in i ett digitalt skede, blir Dinbox, och satsar på uppkopplade produkter i hela fastigheten, fortsätter Olle Årman.
Utöver en mer tydligt grafisk profilering finns det praktiska fördelar med ett logotypbyte.
– Den gamla logotypen var inte anpassad för ett digitalt klimat, säger Felix Janson, marknadsansvarig. Vi måste kunna anpassa oss i de alla de situationer som börjat dyka upp, inte minst i applikationer och online. Nu har vi en logotyp som fungerar lika bra i skärmen på en telefon som på en husvägg.
– Att byta logotyp är alltid ett knepigt arbete. Man vill ju självklart behålla relationen till sina kunder, och allt det som varumärket står för, men samtidigt uppdatera så mycket man kan när man ändå är igång, säger Felix Janson. Vi tog i rejält den här gången och bytte helt och hållet, men är säkra på att våra kunder kommer känna igen oss – inte minst på grund av att våra värderingar, medarbetare och produkter är desamma som alltid.
Gamla och nya logotypen
För mer information eller kontakt
Felix Janson
Marknadsansvarig
felix.janson@dinbox.se