Hoppa till innehåll

Stora förändringar för Boenderegistret

Den 1 juli händer det spännande saker. Då lanseras vår nya version av Boenderegistret, och det kommer bli ett rejält lyft. Räkna med stabilare användning, nya funktioner och ett helt nytt utseende.

Boenderegistret är vår plattform utvecklad för att konfigurera produkter från Dinbox och förvalta boende, passage och bokningsscheman – på ett så enkelt sätt att en privatperson i en bostadsrättsförening själv ska kunna hantera allt. Då Boenderegistret är en helt och hållet molnbaserad webbtjänst kan man alltid få tillgång till verktygen oavsett plats och tid.

Med den nya versionen kommer det vi skjutit på så länge som möjligt – en abonnemangskostnad för våra kunder. I och med att Boenderegistrets underhållskostnader ökar, tillsammans med den löpande utveckling av nya funktioner vi haft och vill fortsätta med, kommer vi behöva sätta ett pris för att garantera kvalitén på och driften av våra tjänster. Priset kommer sättas per konto beroende på hur många boende man har i systemet och vilka tjänster och funktioner som används. Vi vill inte att man betalar för mer än vad man faktiskt använder, och att det fortsatt framåt ska vara ett verktyg för både den lilla bostadsrättsföreningen som det större fastighetsbolaget.

Den nya versionen har ett förenklat gränssnitt och möjliggör för användare, på alla erfarenhetsnivåer, att ha direkt kontroll över sina fastigheter. Den öppnar också upp för flera nya integrationer och funktioner i framtiden; bland annat det vi valt att kalla självförvaltning – att boende själva kan beställa nycklar, ändra sina namnuppgifter och sina telefonnummer till porttelefonen. Mer information om funktioner både i denna och framtida versioner kommer i anslutning till release.

Mer information

info@dinbox.se
010-33 000 10