Nyheter | DinBox

18
Feb

Bli vår nya backofficemedarbetare

Backofficemedarbetare

Nu är vår Backofficeavdelning på tillväxtresa framåt och söker dig som har en känsla för service samt värdesätter ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Vill du vara med och bygga upp ett fantastisk Backofficeteam på ett företag i ständig tillväxt? Då ska du söka tjänsten hos oss!

Om tjänsten

Som vår nya Backofficemedarbetare kommer du att hjälpa våra kunder via mejl och telefon, upprätta order och offerter samt hantera övriga kundtjänstärenden. Tjänsten innebär även ett tätt samarbete med vårt säljteam där vi servar dem med diverse administrativa uppgifter.

Sök tjänsten här

27
Jan

Nyhet: Kombination tagg och kod till fastighetsboxar

Vi är glada att kunna presentera en ny funktion från Dinbox: tvåfaktorsautentisering med passerläsare G3 med knappsats och våra fastighetsboxar. Genom att först läsa taggen och sedan slå in en personlig kod ökar man säkerheten och integriteten hos de boende. Funktionen har sedan tidigare tillämpats på dörrar i passersystem där man vill ha extra säkerhet.

Tanja Johansson, systemansvarig för passersystem på Skandia Fastigheter, var en ”early adopter” och den som först efterfrågade funktionen:

”Jag ser det som en självklarhet för digitala postboxar för att öka säkerheten. Om jag råkar tappa min nyckelknippa på gården så ska det inte bara vara att testa vilken entré taggen passar till, och sedan bara gå in och öppna berörd postbox och därigenom få reda på vilken lägenhet den går till. Eller om du behöver låna ut dina nycklar till en hanverkare så vet man att hen inte kan komma åt postfacket.” säger Tanja Johansson.

”Det ökar säkerheten och därmed ökar det förhoppningsvis även känslan av trygghet för hyresgästerna i sitt boende. Hyresgästernas känsla av trygghet, eller brist på, är en av de viktigaste och svåraste frågor som fastighetsägare jobbar med. Det är viktigt för att det har en stor påverkan i hur våra hyresgäster trivs i sitt boende, men svårt för att det är så mycket i omvärlden som bidrar till detta – men inte alltid direkt knutet till sådant som fastighetsägaren kan påverka.”

Tanja Johansson kom i egenskap av fastighetsförvaltare i kontakt med Dinbox redan 2013 och blev redan då intresserad av ellås med taggöppning, elektroniska namnskyltar och digitala informationstavlor. I och med att produktsortiment ökade och Dinbox tog fram en helhetslösning för den digitala entrén kan vi nu leverera alla nödvändiga delar – passage i allmänna utrymmen, digitala fastighetsboxar, informationstavlor och porttelefoni till ett större projekt på 300 lägenheter för Skandia Fastigheter under våren 2020.

Robert Zettervall, VD på Dinbox: ”Detta är första nyheten vi släpper under 2020, men det är långt ifrån den enda. Vi har under 2019 förberett en rad nyheter i form av både tjänster och nya produkter. 2020 kommer bli ett spännande år.”

18
Dec

God jul och gott nytt år!

Så var det jul och snart nytt år igen! Vi har laddat upp riktigt ordentligt inför det nya året med ett välfyllt lager. Det innebär leverans direkt för alla lagerhållna produkter. Vi är förberedda på att 2020 ska bli det bästa året i Dinbox historia!

Det har varit ett spännande år på Dinbox. Vi får höja ett glas champagne och tacka alla kollegor i branschen, leverantörer, kunder och medarbetare som varit med oss under 2019. Ett helt nytt decennium väntar bakom hörnet, och det är svindlande att tänka på hur långt vi har nått under de senaste tio åren. Från ett nystartat företag till en ledande aktör i entrébranschen. Hur långt kan vi nå på ytterligare tio år?

Med det sagt vill vi alla vi på boxen önskar er en riktigt god jul, och ett gott nytt år!

11
Dec

Ny version av Sveriges populäraste fastighetsbox

Uppdaterad Svenskbox

Det är inte riktigt julafton än, men vi vill ändå dela med oss av en tidig julklapp. Nu i december lanserar vi en ny version av Svenskboxen. Svenskboxen har varit den mest sålda fastighetsboxen i Sverige de tio senaste åren, men vi hittar fortfarande sätt att uppdatera den.

Den nya versionen är helsvetsad – vi har tillverkat boxarna som varit både popnitad och helsvetsad tidigare, men vår slutsats är att fastighetsboxen blir mer stabil med helsvetsad. Vi har också förstärkt luckorna i den nya modellen, vilket båda förbättrar stabilitet och säkerheten. Svenskboxen är nu än mer förberedd för digital installation redan från grunden, vilket underlättar för de som senare väljer att lägga till digitala komponenter som elektroniska lås och digitala namnskyltar. Och sist men inte minst har vi förbättrat rostskyddet ytterligare.

Installation hanteras fortfarande på samma sätt, och måtten är också detsamma. Det underlättar för de som är vana att installera våra produkter, och vi ville förenkla övergången till vår nya version så mycket som möjligt.

Vi uppdaterar inte bara fastighetsboxen i sig, utan även vår logistik. Istället för löpande produktion kommer vi att lagerhålla de flesta storlekarna av Svenskboxen. Det innebär riktigt snabba leveranser för de vanligaste modellerna och kulörerna.

Vill du veta mer? Kontakta oss!

4
Dec

Hantera abonnemang direkt på Boenderegistret

Här kommer några fler spännande nyheter och förbättringar från Dinbox. Vårt arbete att förbättra förvaltningen för föreningar ute i landet fortsätter, och den här gången rör det förenklad administration. Från och med idag kommer betalningarna för abonnemanget för porttelefonen att gå via Boenderegistret, istället för som en separat faktura. Förändringarna är en del av vår tanke att konsolidera administrationen till Boenderegistret, och det här är ett naturligt steg i den riktningen.

Kostnaden kommer att läggas till den avgift som föreningen eller företaget redan betalar för Boenderegistret. Det blir enkelt att hålla reda på föreningens kostnader för passage, bokning och telefoni. Kostnaden för porttelefonin kommer självfallet fortsättningsvis vara bland de lägsta på marknaden.

Det slutgiltiga målet är att alla ska ha god uppsikt över sina kostnader, och enkelt veta vilka poster som rör administrationen av fastigheten.

Har er föreningen ingen porttelefon? Då förändras ingenting för er i kommande uppdatering. Men går ni i tankarna om att uppdatera ert skalskydd så vet ni var ni kan nå oss.

2
Oct

Nya funktioner på Boenderegistret

Vi gör hela tiden löpande förbättringar för Boenderegistret, och idag släpper vi två funktioner som vi tror kommer uppskattas mycket av förvaltarna ute i landet.

Först och främst kommer nu adminrättigheter, där det går att konfigurera vilka sektioner som en användare till kontot ska kunna nå. Kanske har man flera fastigheter på flera orter inlagda på sitt konto, men endast vill att en administratör ska ha tillgång till en av dem.

Den andra nyheten är att boende nu kan komma åt det vi valt att kalla självförvaltning. Att människor byter telefonnummer och efternamn är ju inte ovanligt. Har man några boende så kan det bli en hel del arbete att underhålla alla namnlistor och se till att de är uppdaterade. Lägger man också till borttappade nycklar har man en hel del att göra som förvaltare.

Men med självförvaltning så kan de boende själva logga in och ändra sina uppgifter eller spärra borttappade nycklar. Den boende har ju själv intresse av att det ska gå så fort och så smidigt som möjligt när ändringar sker. Självfallet kan möjligheterna för självförvaltning begränsas om det skulle behövas, och alla ändringar loggas för administratören att kunna se över.

Funktionerna finnas tillgängliga för de konton som har abonnemangsnivå Standard eller högre.

2
Jul

Nya version av Boenderegistret

Idag släpps Dinbox nya version av webbverktyget Boenderegistret. Med erfarenheter från de tiotusentals nöjda kunder som använt systemet i många år gör vi nu både förbättringar i stabilitet av plattformen och förändringar som ska underlägga den dagliga användningen.

Boenderegistret är vårt webbverktyg utvecklat för att konfigurera produkter från Dinbox och förvalta boende, passage och bokningsscheman – på ett så enkelt sätt att en privatperson i en bostadsrättsförening själv ska kunna hantera allt. Då Boenderegistret är en helt och hållet molnbaserad webbtjänst kan man alltid få tillgång till verktygen oavsett plats och tid. Dinbox elektroniska passersystem kan användas för hela fastighetens skalskydd och för alla dörrar och utrymmen.

Den nya versionen innebär ett stort steg framåt för användarvänligheten i det grafiska gränssnittet, nya funktioner för att underlätta förvaltningen och den lägger också grunden för något vi brinner för – integrationer. Att många system inom fastighetsvärlden är låsta är ingen nyhet, men vi vill öppna upp marknaden och göra det möjligt för fastighetsägaren att själv kunna välja system efter behov, och inte baserat på vad man har använt innan.

“Det ligger mycket arbete bakom den här uppdateringen, både när det kommer till omstrukturering i databasen och ändringar i gränssnittet”, säger Anders Årman, utvecklingschef på Dinbox. “I och med den här versionen ligger vi i framkant på marknaden med de möjligheter vi har integrationer med andra system och självförvaltning för boende.”

Besök Boenderegistret.

Mer information

info@dinbox.se
010-33 000 10

17
Jun

Stora förändringar för Boenderegistret

Den 1 juli händer det spännande saker. Då lanseras vår nya version av Boenderegistret, och det kommer bli ett rejält lyft. Räkna med stabilare användning, nya funktioner och ett helt nytt utseende.

Boenderegistret är vår plattform utvecklad för att konfigurera produkter från Dinbox och förvalta boende, passage och bokningsscheman – på ett så enkelt sätt att en privatperson i en bostadsrättsförening själv ska kunna hantera allt. Då Boenderegistret är en helt och hållet molnbaserad webbtjänst kan man alltid få tillgång till verktygen oavsett plats och tid.

Med den nya versionen kommer det vi skjutit på så länge som möjligt – en abonnemangskostnad för våra kunder. I och med att Boenderegistrets underhållskostnader ökar, tillsammans med den löpande utveckling av nya funktioner vi haft och vill fortsätta med, kommer vi behöva sätta ett pris för att garantera kvalitén på och driften av våra tjänster. Priset kommer sättas per konto beroende på hur många boende man har i systemet och vilka tjänster och funktioner som används. Vi vill inte att man betalar för mer än vad man faktiskt använder, och att det fortsatt framåt ska vara ett verktyg för både den lilla bostadsrättsföreningen som det större fastighetsbolaget.

Den nya versionen har ett förenklat gränssnitt och möjliggör för användare, på alla erfarenhetsnivåer, att ha direkt kontroll över sina fastigheter. Den öppnar också upp för flera nya integrationer och funktioner i framtiden; bland annat det vi valt att kalla självförvaltning – att boende själva kan beställa nycklar, ändra sina namnuppgifter och sina telefonnummer till porttelefonen. Mer information om funktioner både i denna och framtida versioner kommer i anslutning till release.

Mer information

info@dinbox.se
010-33 000 10

5
Jun

Dinbox får ny VD

Robert Zettervall blir ny VD på Dinbox. Med en gedigen kunskap och erfarenhet inom snabbväxande utvecklingsbolag från sin tid som vice VD och CFO på First North-noterade bolaget myTaste Group har han alla förutsättningar för att ta Dinbox till nya höjder.

”Det är hedrande att ha blivit utvald för att vidareutveckla Dinbox”, säger Robert Zettervall. ”Jag är riktigt laddad att föra bolaget framåt och det finns flera planer vi lagt fram som kommer verkställas under året. Dinbox har just nu en unik position på marknaden med deras uppkopplade helhetslösning, och det ska vi ta tillvara på och utveckla.”

”De ledaregenskaper och den handlingskraft som Robert besitter blir ett riktigt bra tillskott till Dinbox”, säger styrelseordförande och grundare Sebastian Oderstedt. ”Vårt fokus ligger framöver i att behålla den marknadsledande position vi har som specialisten på digitala fastighetsboxar, samtidigt som vi fortsätter öka inom passersystem och kommunikationslösningar. Under 2019 kommer vi fortsätta att leverera produkter till pressade priser tillsammans med ett nytt tjänsteutbud, och i den processen ser vi Robert som en utmärkt strateg och ledare.”

För mer information

info@dinbox.se
010-33 000 10

27
May

Dinbox integrerar med Amido

Dinbox är nu integrerade med Amido, vilket innebär att Dinbox produkter går att styra för alla de som använder Amidos tjänster. För de fastighetsbolag som tidigare varit intresserade av Dinbox produkter men avvaktat öppnas nu nya möjligheter.

Tjänsten Alliera från Amido möjliggör för förvaltare och administratörer att hantera flera olika leverantörers produkter i ett och samma system. Dinbox är nu en kompatibel leverantör, och produkterna kan användas för komplettering eller i en nyinstallation där andra fastigheter i beståndet redan använder en annan leverantörs produkter. Integrationen öppnar framförallt upp för fastighetsbolag att välja digitala fastighetsboxar, som enkelt kan använda samma taggar som ett redan installerat passersystem.

– Vi är stolta att vara den senaste integration hos Amido. Vi stöter på fastighetsbolag som känner sig tvingade använda samma hårdvaruleverantör vid komplettering, för att de vill underlätta konfiguration och förvaltning. Men när alla produkter kan hanteras i ett och samma system försvinner den inlåsningseffekten helt och hållet, säger Sebastian Oderstedt, VD på Dinbox.

– Med öppna plattformar får kunden en bättre och framtidssäkrare lösning för leverantörerna behöver hela tiden förbättra sig. Tillsammans med Dinbox tar vi ytterligare ett steg på vägen för att öka vårt gemensamma värde till kunderna, avslutar Johnny Berlic, VD på Amido AB (publ).

För mer info:

Dinbox Sverige AB
Sebastian Oderstedt, VD
sebastian.oderstedt@dinbox.se
073 848 70 50

Amido AB
Johnny Berlic, VD
johnny@amido.se
031 719 20 70

Få en gratis offert idag! Vi löser kontakten med återförsäljaren

Fyll i vad du är på jakt efter, så ser vi till att lösa prisuppgifter på både produkter och installation från en återförsäljare - enklare blir det inte