Nyheter | DinBox

2
Jul

Nya version av Boenderegistret

Idag släpps Dinbox nya version av webbverktyget Boenderegistret. Med erfarenheter från de tiotusentals nöjda kunder som använt systemet i många år gör vi nu både förbättringar i stabilitet av plattformen och förändringar som ska underlägga den dagliga användningen.

Boenderegistret är vårt webbverktyg utvecklat för att konfigurera produkter från Dinbox och förvalta boende, passage och bokningsscheman – på ett så enkelt sätt att en privatperson i en bostadsrättsförening själv ska kunna hantera allt. Då Boenderegistret är en helt och hållet molnbaserad webbtjänst kan man alltid få tillgång till verktygen oavsett plats och tid. Dinbox elektroniska passersystem kan användas för hela fastighetens skalskydd och för alla dörrar och utrymmen.

Den nya versionen innebär ett stort steg framåt för användarvänligheten i det grafiska gränssnittet, nya funktioner för att underlätta förvaltningen och den lägger också grunden för något vi brinner för – integrationer. Att många system inom fastighetsvärlden är låsta är ingen nyhet, men vi vill öppna upp marknaden och göra det möjligt för fastighetsägaren att själv kunna välja system efter behov, och inte baserat på vad man har använt innan.

“Det ligger mycket arbete bakom den här uppdateringen, både när det kommer till omstrukturering i databasen och ändringar i gränssnittet”, säger Anders Årman, utvecklingschef på Dinbox. “I och med den här versionen ligger vi i framkant på marknaden med de möjligheter vi har integrationer med andra system och självförvaltning för boende.”

Besök Boenderegistret.

Mer information

info@dinbox.se
010-33 000 10

17
Jun

Stora förändringar för Boenderegistret

Den 1 juli händer det spännande saker. Då lanseras vår nya version av Boenderegistret, och det kommer bli ett rejält lyft. Räkna med stabilare användning, nya funktioner och ett helt nytt utseende.

Boenderegistret är vår plattform utvecklad för att konfigurera produkter från Dinbox och förvalta boende, passage och bokningsscheman – på ett så enkelt sätt att en privatperson i en bostadsrättsförening själv ska kunna hantera allt. Då Boenderegistret är en helt och hållet molnbaserad webbtjänst kan man alltid få tillgång till verktygen oavsett plats och tid.

Med den nya versionen kommer det vi skjutit på så länge som möjligt – en abonnemangskostnad för våra kunder. I och med att Boenderegistrets underhållskostnader ökar, tillsammans med den löpande utveckling av nya funktioner vi haft och vill fortsätta med, kommer vi behöva sätta ett pris för att garantera kvalitén på och driften av våra tjänster. Priset kommer sättas per konto beroende på hur många boende man har i systemet och vilka tjänster och funktioner som används. Vi vill inte att man betalar för mer än vad man faktiskt använder, och att det fortsatt framåt ska vara ett verktyg för både den lilla bostadsrättsföreningen som det större fastighetsbolaget.

Den nya versionen har ett förenklat gränssnitt och möjliggör för användare, på alla erfarenhetsnivåer, att ha direkt kontroll över sina fastigheter. Den öppnar också upp för flera nya integrationer och funktioner i framtiden; bland annat det vi valt att kalla självförvaltning – att boende själva kan beställa nycklar, ändra sina namnuppgifter och sina telefonnummer till porttelefonen. Mer information om funktioner både i denna och framtida versioner kommer i anslutning till release.

Mer information

info@dinbox.se
010-33 000 10

5
Jun

Dinbox får ny VD

Robert Zettervall blir ny VD på Dinbox. Med en gedigen kunskap och erfarenhet inom snabbväxande utvecklingsbolag från sin tid som vice VD och CFO på First North-noterade bolaget myTaste Group har han alla förutsättningar för att ta Dinbox till nya höjder.

”Det är hedrande att ha blivit utvald för att vidareutveckla Dinbox”, säger Robert Zettervall. ”Jag är riktigt laddad att föra bolaget framåt och det finns flera planer vi lagt fram som kommer verkställas under året. Dinbox har just nu en unik position på marknaden med deras uppkopplade helhetslösning, och det ska vi ta tillvara på och utveckla.”

”De ledaregenskaper och den handlingskraft som Robert besitter blir ett riktigt bra tillskott till Dinbox”, säger styrelseordförande och grundare Sebastian Oderstedt. ”Vårt fokus ligger framöver i att behålla den marknadsledande position vi har som specialisten på digitala fastighetsboxar, samtidigt som vi fortsätter öka inom passersystem och kommunikationslösningar. Under 2019 kommer vi fortsätta att leverera produkter till pressade priser tillsammans med ett nytt tjänsteutbud, och i den processen ser vi Robert som en utmärkt strateg och ledare.”

För mer information

info@dinbox.se
010-33 000 10

27
May

Dinbox integrerar med Amido

Dinbox är nu integrerade med Amido, vilket innebär att Dinbox produkter går att styra för alla de som använder Amidos tjänster. För de fastighetsbolag som tidigare varit intresserade av Dinbox produkter men avvaktat öppnas nu nya möjligheter.

Tjänsten Alliera från Amido möjliggör för förvaltare och administratörer att hantera flera olika leverantörers produkter i ett och samma system. Dinbox är nu en kompatibel leverantör, och produkterna kan användas för komplettering eller i en nyinstallation där andra fastigheter i beståndet redan använder en annan leverantörs produkter. Integrationen öppnar framförallt upp för fastighetsbolag att välja digitala fastighetsboxar, som enkelt kan använda samma taggar som ett redan installerat passersystem.

– Vi är stolta att vara den senaste integration hos Amido. Vi stöter på fastighetsbolag som känner sig tvingade använda samma hårdvaruleverantör vid komplettering, för att de vill underlätta konfiguration och förvaltning. Men när alla produkter kan hanteras i ett och samma system försvinner den inlåsningseffekten helt och hållet, säger Sebastian Oderstedt, VD på Dinbox.

– Med öppna plattformar får kunden en bättre och framtidssäkrare lösning för leverantörerna behöver hela tiden förbättra sig. Tillsammans med Dinbox tar vi ytterligare ett steg på vägen för att öka vårt gemensamma värde till kunderna, avslutar Johnny Berlic, VD på Amido AB (publ).

För mer info:

Dinbox Sverige AB
Sebastian Oderstedt, VD
sebastian.oderstedt@dinbox.se
073 848 70 50

Amido AB
Johnny Berlic, VD
johnny@amido.se
031 719 20 70

20
May

Vi söker en medarbetare på ekonomi/kundtjänst

Ekonomi/kundtjänst

Om tjänsten

”Jag känner att vi inte riktigt klickar” ”Ett liv utan kärlek är som en ladugård utan kor” Nailar du dessa utan att blinka? Då kommer du trivas sjukt bra med dina blivande kollegor. De gör nämligen de också! På jakt efter nytt jobb och vill jobba med några som fullständigt älskar att diskutera ovan program el hävdar du liksom jag att man inte kan tycka att dessa är bra? Då finns det en bra grund för underhållande samtal.

Mina fabulösa kollegor letar nu förstärkning till sina team. Tjänsten kommer vara splittad mellan vår ekonomi- och kundtjänstavdelning. Du kommer på ekonomi hjälpa till med löpande bokföring, kundreskontra, leverantörsreskontra, enklare deklarationsarbete, samt enklare avstämningsarbete. På kundtjänst kommer du främst göra order, göra enklare inköp samt svara i telefon alternativt via mail på kundtjänstslingan. Låter detta som ett jobb som passar dig? Sök enkelt genom att fylla i formuläret nedan.

Ansökan och kontakt

12
Apr

IT-supporttekniker

IT-supporttekniker

Om tjänsten

Är du den som alla ringer när något tekniskt strular? Anser du att IT och problemlösning är bland det roligaste som finns? Är du redo för ditt första jobb inom IT support? Sök då rollen som 1st Line Star hos oss på boxen!

Rollen som 1st Line supporttekniker innebär varierande och utmanande arbetsuppgifter med att hjälpa alla oss anställda på boxen med IT relaterade problem. Initialt kommer du att göra uppdateringar i vårt affärssystem (Visma Business). Du kommer hantera både snabba och mer omfattande ärenden, vilket innebär att tidsåtgången kan variera. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att alltid åtgärda problemet och leverera kvalitativ service till oss anställda. Du kommer ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel.

Vår förhoppning är dock att du på sikt kommer kunna hjälpa alla oss anställda med våra IT-relaterade problem allt ifrån installationer, felsökningar av mjukvara till identifiering och hantering av hårdvaruproblem. Låter detta som en utmaning som passar dig? Sök i så fall tjänsten! Självklart behöver du inget CV. Fyll bara i formuläret nedan!

Om oss

Dinbox är ett proptechbolag som utvecklar och producerar uppkopplade produkter för lägenhetshus så som post-/paket-boxar och digitala lås. Vi växer snabbt och har för tillfället över 10 000 uppkopplade enheter.

Vår vision är att förändra boendeupplevelsen med uppkopplade produkter och skapa ett modernt och säkert sätt att interagera med fastigheter och varandra. Vi vill att ditt postfack notifierar dig när du har post, att dörren öppnas automatiskt när du kommer nära (som en bil, du kanske har kassar i händerna), att du bara ska behöva en enda nyckel till allt (eller bara din mobil), att du ska kunna ge tillfällig access till en kompis

Ansökan och kontakt

1
Mar

Dinbox på Fastighetsmässan

Under nästa vecka hittar ni oss i monter P:14 på Fastighetsmässan i Stockholm. Titta gärna förbi, säg hej och testa vår nya passerläsare som kommer befinna sig där med oss!

Mässan är helt gratis, det enda som behövs är registrering hos Easyfairs

Öppettider är 09-16 onsdag och torsdag 6-7 mars

Ses där!

6
Feb

Ny svensktillverkad passerläsare från Dinbox

G3 – passerläsare med knappsats

Vi är stolta att kunna presentera vårt senaste tillskott till vår produktserie, en helt ny passerläsare med knappsats – G3!.

Liksom föregående produkter i serien har den egenskapen att kunna läsa både Mifare och EM, vilket kommer väl till användning om man vill använda både nycklar som finns i ett etablerat system tillsammans med nya.

G3 är både framtagen och tillverkad i Sverige. Med bakgrundsbelysta knappar och en tydlig läsarindikator, tillsammans med en något uppåtlutande framsida, är den enkel och tydlig att använda. Med utanpåliggande montering anpassat för det svenska klimatet står den emot både väder och vind.

Passerläsaren finns redan nu att beställa; kontakta antingen er återförsäljare eller oss direkt på Dinbox för mer information. Den finns också uppsatt i vårt showroom på Drottninggatan i Stockholm, dit man är mer än välkommen över på en kopp kaffe.

Läs mer om produkten här

Vi önskar er en fortsatt solig vecka!

4
Jan

Kantpressare på heltid

Kantpressare

Om oss

Dinbox är ett proptechbolag som utvecklar och producerar uppkopplade produkter för lägenhetshus så som post-/paket-boxar och digitala lås. Vi växer snabbt och har för tillfället över 10 000 uppkopplade enheter. Med ca 60 anställda producerar vi det mesta själva. Vi har en fabrik i Spånga där vi producerar metallprodukter och ett kontor i centrala Stockholm där vi utvecklar allt från mekanik och elektronik till webb och UX.

Vår vision är att forma och förbättra upplevelsen i interaktionen mellan fastighet och människa. Vi vill att ditt postfack notifierar dig när du har post, att dörren öppnas automatiskt när du kommer nära, att du bara ska behöva en enda nyckel till allt (eller bara din mobil), att du ska kunna ge tillfällig access till en kompis. Vi är en platt organisation med mycket driv i, där medarbetare ser sig som en form av entreprenörer på ett bolag där eget ansvar och nya idéer går före hierarki och strikta rutiner. Nu utökar vi vår produktion och söker dig som är kantpressare med några års erfarenhet från kantpressning av tunnplåt som vill jobba i vår nya produktionslokal i Spånga. Vår maskinpark är av det senaste.

Om tjänsten

Som Kantpressare i vår produktion i Spånga kommer du arbeta med tillverkning av våra fastighetsboxar och andra produkter i vår nya maskinpark. Du arbetar i nära samarbete med produktionsledning, övrigt produktionsteam och konstruktörer.

Om dig

Du har sedan tidigare minst ett par års erfarenhet av kantpressning av tunnplåt. Du har goda kunskaper i ritningsläsning, av att ställa kantmaskiner och mätning. Du är engagerad, initiativtagande och intresserad av att samarbeta med våra konstruktörer för att hitta den bästa processen för att ta fram våra produkter.

Kvalifikationer

• Utbildning eller erfarenhet från liknande arbete.

Att jobba på Dinbox

Vår kultur präglas av framåtanda, korta beslutsvägar och högt i tak.
Ditt välmående är nyckeln till vår fortsatta framgång och därför har vi skapat en arbetsplats där:
• Du kan vara med och påverka. Vi involverar dig i hela arbetsprocessen, från idé till slutprodukt oavsett roll.
• Du arbetar med härliga och kunniga personer som har ett gemensamt driv, att utveckla företaget.
• Tjänstepension, extra ersättning vid föräldraledighet och friskvårdsbidrag.

Vi är i ständig utveckling och det kommer du också vara om du jobbar hos oss. När du börjar får du en introduktion av företaget och våra värderingar, som ska fungera som ett ramverk i ditt arbete.

Ansökan och kontakt

Är du vår nästa medarbetare? Inget CV behövs fyll bara i nedan formulär!

20
Dec

Öppettider jul och nyår

Nu är det snart dags för den bästa högtiden på året! Lite snö har vi fått här vid kontoret i Stockholm också, så stämningen är på topp.

Vi jobbar på som vanligt idag, imorgon fredag och sen den 27e och 28e nästa vecka, och ni når oss på telefon mellan 08.00 och 17.00. Sen från och med den 2a januari kör vi igång det nya året med full fart.

För er som vi inte hörs med mer i år får vi önska er en riktigt god jul och ett gott nytt år!

Få en gratis offert idag! Vi löser kontakten med återförsäljaren

Fyll i vad du är på jakt efter, så ser vi till att lösa prisuppgifter på både produkter och installation från en återförsäljare - enklare blir det inte